22 kwietnia br. firma Mark Andy zorganizowała w swoim Centrum Demonstracyjnym w Warszawie pierwsze z zaplanowanych na ten rok spotkań typu Open House. Wzięła w nim udział ponad 40-osobowa grupa studentów 2. roku (studiów inżynierskich i magisterskich) z Zakładu Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej oraz przedstawicieli kadry pedagogicznej, reprezentujących ww. uczelnię oraz Instytut Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej i Zespół Szkół Techniczno-Elektronicznych w Kaliszu.
Gospodarze przygotowali bogaty program merytoryczny, uwzględniający prezentacje „na żywo” trzech maszyn: fleksograficznej Evolution Series E3 oraz dwóch hybrydowych/cyfrowych – Digital Series iQ i Digital Pro 3. Ostatnia sesja była poświęcona procesowi przygotowania plików do drukowania. Wykorzystano do tego zdjęcia wykonywane podczas Open House. Kilkanaście minut później zostały one wydrukowane na okolicznościowych etykietach. Całość zwieńczył wspólny lunch i nieformalne rozmowy studentów oraz ich opiekunów z przedstawicielami Mark Andy, obecnymi podczas wydarzenia.
„Cieszymy się, że po trzech latach przerwy ponownie mogliśmy zaprosić do nas młodych adeptów sztuki poligraficznej – mówi Lena Chmielewska-Bontron, European Marketing Manager Mark Andy, która powitała studentów i ich opiekunów przybyłych do Centrum Demonstracyjnego. – To w pewien sposób symboliczne, że pierwsze z wydarzeń typu Open House, jakie zaplanowaliśmy na ten rok, było skierowane właśnie do młodych osób, studentów kierunków poligraficznych, będących przyszłością tej branży. Cieszymy się, że frekwencja z ich strony dopisała, a prezentacje – na co wskazywały rozmowy prowadzone z naszymi operatorami i liczne pytania w trakcie oraz po pokazach – cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Co więcej, jeszcze w trakcie Open House troje studentów zwróciło się do nas z pytaniem o możliwość odbycia praktyk w naszym polskim oddziale. To bardzo miłe dla nas jako producenta sprzętu, ale też firmy zaangażowanej w rozwój kadr poligraficznych. Staramy się być tu coraz bardziej aktywni, czego przykładem jest nawiązanie współpracy z Zespołem Szkół Techniczno-Elektronicznych w Kaliszu, którego przedstawiciele również wzięli udział w naszym Open House”.
Przed prezentacjami maszyn z krótkim słowem powitalnym do studentów i ich opiekunów wystąpił Przemysław Polkowski – dyrektor Mark Andy Poland. Podkreślił fakt, że firma jest od wielu lat obecna na rynku maszyn do produkcji etykietowej – w ubiegłym roku obchodziła 75-lecie istnienia.