poniedziałek, 17 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Kodak świętuje 30-lecie naświetlania płytami termicznymi

- Reklama -spot_imgspot_img

W tym roku Kodak z dumą obchodzi 30. rocznicę innowacji technologicznej, która zrewolucjonizowała prepress i procesy drukowania. Kodak wyprodukował i po raz pierwszy wprowadził na rynek naświetlanie płyt termicznych na targach drupa 1995, a Creo (przejęte przez Kodaka w 2005 r.) opracowało pierwszą naświetlarkę płyt termicznych.

To spektakularne odsłonięcie przełomowej technologii było punktem wyjścia do fundamentalnej transformacji rynku CTP w kierunku obrazowania termicznego.

W porównaniu z technologią CTP w świetle widzialnym, obrazowanie termiczne oferowało znaczące korzyści pod względem stabilności, jakości obrazu i łatwości obsługi. Technologia KODAK SQUARESPOT wyznaczyła nowy standard, zapewniając większą niezawodność i wydajność operacyjną. Dzięki rozdzielczości do 10 000 dpi SQUARESPOT spełnia wymagania nowoczesnych drukarni dzięki precyzyjnej reprodukcji punktów, ostrym szczegółom, płynnym gradientom i dokładnemu pasowaniu.

Znacznie redukuje błędy i przeróbki, optymalizując kontrolę procesu, minimalizując przestoje, redukując odpady i zwiększając wydajność, co czyni ją niezastąpioną w trudnych środowiskach produkcyjnych. Ponadto technologia termiczna położyła podwaliny pod rozwój płyt offsetowych bez procesu, w których Kodak odgrywa obecnie wiodącą rolę.

R.R. Donnelley & Sons Company (RRD) została pierwszym na świecie użytkownikiem tej przełomowej innowacji, gdy w 1995 r. uruchomiła naświetlarkę termiczną.

Obecnie RRD nadal polega na termicznej technologii CTP i płyt firmy Kodak.

Historia sukcesu trwa | Kodak nieustannie wprowadzał innowacje i udoskonalał swoje termiczne naświetlarki i produkty płytowe przez ostatnie trzy dekady. Obecnie Kodak jest jednym z największych producentów CTP na świecie, a jego kompleksowe portfolio obejmuje najszybszą na świecie naświetlarkę 8-up, naświetlarki VLF i XLF oferujące wiodącą na rynku wydajność i szeroką gamę zaawansowanych opcji automatyzacji. Jeśli chodzi o płyty drukarskie, płyty KODAK SONORA Process Free są najpopularniejszymi na świecie płytami bezprocesowymi, używanymi przez ponad 6000 drukarzy na całym świecie.

Nawet 30 lat po powstaniu termicznej CTP najnowocześniejsze rozwiązania Kodak są oczywistym wyborem dla drukarzy. Mówiąc o doświadczeniu swojej firmy i niedawnej inwestycji w ultranowoczesne rozwiązanie CTP Kodak, Laurent Pollina, prezes Imprimerie Pollina we Francji, powiedział: „Przez ponad 20 lat polegaliśmy na wyjątkowej spójności i precyzyjnej odtwarzalności technologii obrazowania KODAK SQUARESPOT oraz ogromnej wydajności naświetlarek Kodak. Inwestując w nową naświetlarkę MAGNUS Q3600 Titan z automatyzacją Multi-Pallet Loader, znacząco zmodernizowaliśmy i usprawniliśmy produkcję płyt. Na naszą decyzję o wyborze najnowocześniejszej naświetlarki VLF firmy Kodak wpłynęły również doskonałe doświadczenia, jakie mieliśmy z zespołem serwisu i wsparcia Kodak oraz ekspertami od płyt Kodak”.

Źródło: Kodak

więcej...

Podcast 171. Działanie z pasją… Dorota Kośmider

Nowoczesny serwis firmy zaopatrującej zakłady poligraficzne w materiały takie jak papier czy karton nie ogranicza się wyłącznie do przywiezienia palety papieru na czas. To...

Więcej niż etykiety. Z perspektywy firmy GRAW 

Labelexpo 2025 w Barcelonie pokazało, że rynek etykiet dojrzewa, a granice między drukiem etykietowym i opakowaniowym coraz bardziej się zacierają. Automatyzacja, personalizacja, kontrola jakości...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań