czwartek, 13 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Jakie są polskie biura? Podsumowujemy wyniki trzeciej edycji badań Canon Polska i K+ Research

- Reklama -spot_imgspot_img

Okazją do nagrania kolejnego odcinka podcastu z serii „Rozmowy o druku” jest podsumowanie trzeciej edycji badań zrealizowanych przez Canon Polska we współpracy z firmą K+ Research. Wzięło w nich udział ponad 200 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw, którzy dzielili się opiniami na temat swojego postrzegania technologii cyfrowych, zrównoważonego rozwoju i inwestycji w sprzęt biurowy.

Goście dziennikarza Jakuba Łukowskiego: Dariusz Szwed, ekspert od tematu cyfryzacji biur oraz cyberbezpieczeństwa w Canon Polska, Michał Kanownik, Prezes Związku Cyfrowa Polska i Przemysław Huk, Research Manager w firmie K+ Research, interpretując wyniki badań, próbowali odpowiedzieć na kilka pytań: skąd bierze się popularność technologii „chmury” wśród polskich przedsiębiorców, jak firmy podchodzą do kwestii szkoleń pracowników w procesach transformacji cyfrowej, jak powinno przebiegać racjonalne inwestowanie w sprzęty biurowe. Tematem rozmowy były także kwestie związane z budowaniem strategii biznesowych z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju.

Dlaczego przedsiębiorcy przekonali się do cyfryzacji? | Z badań Canon Polska wynika, że digitalizacja zasobów przedsiębiorstw roku na rok nabiera rozpędu. przedsiębiorstwa coraz chętniej wdrażają rozwiązania cyfrowe – korzysta z nich 56% dużych i 40% średnich firm. Największy odsetek respondentów wskazywał, że ich firma od dłuższego czasu używa „chmury” do przechowywania dokumentów lub zarządzania drukowaniem i skanowaniem (43%). Zaufanie do rozwiązań chmurowych w ciągu dwóch ostatnich lat wzrosło.

Na to, że mamy do czynienia faktycznie ze wzrostami, które są efektem przyjętej strategii prowadzonej przez kluczowych dostawców rozwiązań IT zwrócił uwagę Dariusz Szwed z Canon Polska, który podkreśla, że kluczowym momentem w zmianie nastawienia przedsiębiorców do kwestii cyfryzacji była pandemia.

Szkolenia to podstawa bezpieczeństwa cybernetycznego | W jaki sposób polskie firmy wspomagają pracowników w procesach transformacji cyfrowej? Badania Canon pokazują, że w średnich i dużych polskich firmach stawia się na programy szkoleniowe lub wsparcie techniczne dla pracowników korzystających z urządzeń drukujących w biurze – aż 61% badanych to potwierdza. Odpowiedzi, które dotyczą wątku szkoleń budzą optymizm. Mimo tego, nie sposób jednak nie zauważyć, że dla sporej części respondentów, odpowiednia polityka firmy w tym zakresie nie jest priorytetem.

Jak i w co inwestuje nowoczesne biuro? | Analizując wyniki badań, goście Jakuba Łukowskiego, odnieśli się do kwestii ESG – trendu, którego popularność w ostatnim czasie błyskawicznie rośnie. Według wyników badania, polskie firmy są otwarte na wprowadzanie do swojej floty odnowionego sprzętu oraz wdrażanie proekologicznych strategii. Coraz więcej wagi przywiązują również do kosztów eksploatacji urządzeń. Podczas zakupu nowego sprzętu biurowego, istotne czynnikiem dla 75% osób decyzyjnych są niskie zużycie energii i atramentów/tonerów. Aż 85% z nich niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, które reprezentują, przy zakupie nowego sprzętu opiera swoją decyzję o zrównoważone parametry produktu oraz o zrównoważone działania producenta.

Jak można ocenić wyniki tegorocznego badania na tle poprzednich dwóch edycji? Czy polscy przedsiębiorcy zmienili swój stosunek do nowoczesnych technologii na przestrzeni dwóch lat?

Mamy prawo do satysfakcji

Podobne merytorycznie badania były realizowane przez Canon na rynkach czeskim i węgierskim.  Czy można mówić o podobieństwach czy raczej różnicach w podejściu do kwestii cyfryzacji, szkoleń i zrównoważonego rozwoju?

Uczestnicy podcastu nie ukrywali w trakcie rozmowy swojego optymizmu. Zwrócili uwagę na to, że – jako przedsiębiorcy – jesteśmy coraz bardziej świadomi korzyści jakie daje nowoczesna technologia, a w ciągu zaledwie dwóch lat dokonał się wyraźny postęp w procesach transformacji cyfrowej.

Z pewnością potrzebne jest jednak wzmacnianie świadomości tego, na jakich obszarach narzędzia cyfrowe mogą przynosić większe korzyści. Aktualnym wyzwaniem pozostaje także efektywność, która powinna towarzyszyć rozwiązaniom cyfrowym stosowanym w firmach.

Źródło: Canon


Prenumeruj Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

więcej...

Cyfrowa produkcja etykiet z Krakowa 

Firma COPYSHOP z siedzibą w Krakowie to miejsce, w którym realizowane są wysokiej jakości wydruki. Nieprzerwanie od 2009 roku CS obsługuje zarówno klientów indywidualnych,...

Xerox wprowadza dwie nowe maszyny do druku cyfrowego do ekosystemu produkcyjnego

Firma Xerox (NASDAQ: XRX) ogłosiła dziś wprowadzenie na rynek nowej serii Xerox® Proficio™ Production Series podczas targów PRINTING United Expo, corocznego wydarzenia branży druku produkcyjnego, wraz...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Podcast nr 166: Made in...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań