W trzecim kwartale roku obrotowego 2021/2022 (od 1 października do 31 grudnia 2021) sytuacja w zakresie zamówień w firmie Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) uległa dalszej poprawie. Utrzymujące się pozytywne efekty transformacji grupy doprowadziły do wyraźnej poprawy wyniku operacyjnego, przy czym zamówienia napływające w trzecim kwartale wzrosły o 16 proc. do 643 mln euro.
Po dziewięciu miesiącach wartość ta wyniosła 1 888 mln euro, czyli o 33 proc. więcej niż w roku poprzednim. Wyższy portfel zamówień wynoszący 951 mln euro na koniec kwartału przekroczył nawet poziom sprzed pandemii. Sprzedaż również wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem – o 20 proc., do poziomu 582 mln euro w trzecim kwartale i o 21 proc. do kwoty 1565 mln euro po dziewięciu miesiącach.
EBITDA podniosła swój poziom w trzecim kwartale o 36 proc. do 57 mln euro. Po dziewięciu miesiącach wyniosła już 132 mln euro, czyli o 21 proc. więcej niż w poprzednim roku. Poprawa wyniku operacyjnego wynikała przede wszystkim ze zwiększonego wolumenu działalności i lepszych marż będących konsekwencją procesu transformacji przedsiębiorstwa. Sukcesy wydają się szczególnie imponujące, biorąc pod uwagę ograniczoną dostępność części, która pozostaje dużym wyzwaniem dla całej branży. Heidelbergowi udało się jednak w dużej mierze zaradzić tej sytuacji przez zatwierdzenie alternatywnych komponentów i ścisłą kooperację z dostawcami. Ponieważ sytuacja w łańcuchu dostaw nadal jest trudna, firma w dalszym ciągu koncentruje się na zapewnieniu dostępności części.
Sukces naszych wysiłków na rzecz transformacji firmy staje się coraz wyraźniejszy. Nasza podstawowa działalność ma się dobrze dzięki wysokiemu poziomowi innowacji i koncentracji na korzyściach dla klientów. Cyfrowe modele biznesowe również wnoszą tu znaczący wkład. Co więcej, dynamiczny wzrost popytu na rozwiązania z zakresu elektromobilności nie słabnie. W tym sektorze systematycznie rozwijamy ekspansję poza Niemcy, a w przyszłości będziemy kontynuować strategiczny rozwój modelu biznesowego między innymi poprzez przejęcia. Ogólnie rzecz biorąc, jesteśmy dobrze przygotowani na przyszłość. Co więcej, dobry portfel zamówień tworzy solidną podstawę, gdy patrzymy na początek roku finansowego 2022/2023 – komentuje Rainer Hundsdörfer, dyrektor generalny Heidelberga.
Koncentracja na obszarach wzrostu
W nadchodzących latach Heidelberg zamierza konsekwentnie kierować grupę na rentowny wzrost w obszarze drukowania opakowań i cyfrowych modeli biznesowych, a także w zastosowaniach nowych technologii, zwłaszcza elektromobilności i drukowanej elektroniki. Kolejne kamienie milowe w tej strategii wzrostu zostały osiągnięte w trzecim kwartale. Ogłoszone na początku listopada strategiczne partnerstwo z grupą ubezpieczeniową Munich Re zapewnia platformę dla międzynarodowej ekspansji biznesu opartego na subskrypcji cyfrowej. Model subskrypcyjny oferuje klientom pakiet złożony z maszyny, usług i materiałów eksploatacyjnych i jest dostępny z opłatą za użytkowanie w oparciu o liczbę wydruków.
Na rozwijającym się rynku elektromobilności oferta stacji Wallbox przeznaczonych do ładowania samochodów w warunkach prywatnych i półpublicznych uczyniła firmę Heidelberg jednym z liderów rynku niemieckiego. Posiadając rozbudowane moce produkcyjne firma rozwija obecnie rynki zbytu w innych krajach Europy. Pod koniec listopada Heidelberg nawiązał strategiczne partnerstwo z SAP SE. W rezultacie oprogramowanie „E-Mobility” firmy SAP ma zapewnić operatorom punktów ładowania ustandaryzowane i skalowalne aplikacje oparte na chmurze, które obsługują również rozliczanie usług ładowania w przypadku zarządzania flotą. … więcej na WWW.
Źródło: Heidelberg