spot_imgspot_img

HEIDELBERG potwierdza prognozę w trudnych warunkach klimatycznych

Rozwój sprzedaży i EBITDA w Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) mieści się w przewidywanym przedziale na rok obrotowy 2023/2024. Po trzech kwartałach (1 kwietnia – 31 grudnia 2023 r.) firma technologiczna osiągnęła sprzedaż na poziomie 1,686 mld euro, głównie dzięki wzrostowi w segmencie opakowań.

- Reklama -

Po skorygowaniu o zmiany kursów walutowych kwota ta odpowiada poziomowi z poprzedniego roku (1,729 mld euro). Skorygowany wynik operacyjny (EBITDA) był lepszy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, a po trzech kwartałach wyniósł 135 mln euro (skorygowany wynik za poprzedni rok: 125 mln euro).

Odpowiednia skorygowana marża EBITDA wzrosła do 8,0% (rok poprzedni: 7,2%), przy czym w bieżącym roku obrotowym nie było żadnych pozycji nadzwyczajnych do korekty. Wynik netto po opodatkowaniu po dziewięciu miesiącach pozostał wyraźnie dodatni i wyniósł 34 mln euro. W porównaniu z rokiem poprzednim (54 mln EUR) wpływ na wynik miały wyższe wydatki podatkowe, zwiększone koszty odsetek związanych z emeryturami oraz brak dodatnich pozycji nadzwyczajnych.

Po dobrym pierwszym półroczu, napływające zamówienia w trzecim kwartale roku obrotowego odzwierciedlały klimat gospodarczy. Ogółem były one znacznie słabsze i wyniosły 1,692 mld euro (rok wcześniej: 1,859 mld euro). Podczas gdy rozwój działalności usługowej był stabilny, jednym ze szczególnych negatywnych skutków było pogorszenie koniunktury w branży sprzętu w Ameryce Północnej i regionie EMEA.

Innym powodem tego pogorszenia koniunktury, oprócz słabszej koniunktury gospodarczej, jest to, że niektórzy klienci czekają na krótkoterminowy spadek stóp procentowych i innowacje na rozpoczynających się w maju targach branżowych drupa. HEIDELBERG aktywnie przeciwdziała słabszemu rozwojowi rynku, inicjując działania, które będą miały skutki finansowe. W związku z mniejszą liczbą napływających zamówień, od stycznia 2024 roku firma wdraża skrócony czas pracy w części swojej działalności w kilku zakładach produkcyjnych.

Program tworzenia wartości przyniesie pozytywne efekty w wysokości około 60 mln euro do końca 3. kwartału 2023/24

Od kwietnia ubiegłego roku HEIDELBERG zidentyfikował około 250 inicjatyw na najbliższe trzy lata w ramach programu tworzenia wartości. Inicjatywy te przyczynią się do generowania trwale dodatnich wolnych przepływów pieniężnych w przyszłości. Już w bieżącym roku obrotowym środki te odgrywają kluczową rolę w osiągnięciu dodatnich wolnych przepływów pieniężnych, których oczekuje się na koniec roku obrotowego.

Wolne przepływy pieniężne po dziewięciu miesiącach wyniosły -54 mln EUR i były niższe niż w roku poprzednim (-16 mln EUR), kiedy to były wspierane przez dodatnie pozycje nadzwyczajne, takie jak sprzedaż gruntów w wysokości około 72 mln EUR. W bieżącym roku obrotowym nie wystąpiły takie skutki.

Prognoza potwierdzona

Prognoza na rok obrotowy 2023/2024 pozostaje opublikowana 14 czerwca 2023 r. Zakładając, że gospodarka światowa rozwija się zgodnie z przewidywaniami ekonomicznych instytucji badawczych, firma nadal oczekuje, że sprzedaż w roku obrotowym 2023/2024 dorówna wynikowi z roku poprzedniego. Oczekuje się, że skorygowana marża EBITDA również pozostanie na poziomie z poprzedniego roku.

Źródło: Heidelberg


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×