Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) kontynuował mocny początek roku w drugim kwartale i znacznie poprawił sprzedaż i wynik za pierwsze półrocze. Częściowo ze względu na sytuację kursową, na przykład, sprzedaż wzrosła do 590 mln euro w drugim kwartale (rok poprzedni: 542 mln euro). Sprzedaż w pierwszym półroczu, przy wartości 1 120 milionów euro, jest o około 14 procent wyższa niż w roku poprzednim.
Szczególnie silny wzrost odnotował segment rozwiązań opakowaniowych ze skromnych 415 mln euro w poprzednim roku do 535 mln euro. Dzięki wyższej sprzedaży EBITDA poprawiła się do 68 mln euro w drugim kwartale. Znacznie przekroczyła ona wartość 38 mln euro z poprzedniego roku, która została skorygowana o dochody jednorazowe (wartość nieskorygowana: 60 mln euro). Lepsza jakość cenowa sprzedaży, która przeciwdziałała znacznemu wzrostowi kosztów surowców i produktów pośrednich, przyczyniła się również do wyższego EBITDA, który wyniósł 104 mln euro za półrocze (dane z poprzedniego roku: 75 mln euro).
Wynik netto po opodatkowaniu posześciu miesiącach wzrósł z 13 mln euro do 44 mln euro, zwiększając się z 27 mln euro do 39 mln euro w drugim kwartale. Zaledwie sześć miesięcy w roku przekracza to poziom z całego poprzedniego roku.
W drugim kwartale zamówienia przychodzące również nadal rosły, do około 622 mln euro (wzrost o 5 procent). Sprzyjały temu efekty walutowe oraz wysoki popyt z Europy Środkowej i Ameryki Północnej. Półroczne zamówienia przychodzące osiągnęły poziom 1 229 mld euro, w wyniku czegoportfel zamówieńpo raz pierwszy od lat przekroczył 1 mld euro. Ten wysoki portfel zamówień i dane półroczne stanowią doskonałą podstawę do osiągnięcia celów na cały rok. Jednak w drugim półroczu HEIDELBERG spodziewa się dalszego wzrostu kosztów personelu, a w szczególności energii.
Więcej i źródło: Heidelberg