spot_imgspot_img

HEIDELBERG kontynuuje wzrost, ze znaczną poprawą sprzedaży i wyniku w pierwszym półroczu

Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) kontynuował mocny początek roku w drugim kwartale i znacznie poprawił sprzedaż i wynik za pierwsze półrocze. Częściowo ze względu na sytuację kursową, na przykład, sprzedaż wzrosła do 590 mln euro w drugim kwartale (rok poprzedni: 542 mln euro). Sprzedaż w pierwszym półroczu, przy wartości 1 120 milionów euro, jest o około 14 procent wyższa niż w roku poprzednim.

- Reklama -

Szczególnie silny wzrost odnotował segment rozwiązań opakowaniowych ze skromnych 415 mln euro w poprzednim roku do 535 mln euro. Dzięki wyższej sprzedaży EBITDA poprawiła się do 68 mln euro w drugim kwartale. Znacznie przekroczyła ona wartość 38 mln euro z poprzedniego roku, która została skorygowana o dochody jednorazowe (wartość nieskorygowana: 60 mln euro). Lepsza jakość cenowa sprzedaży, która przeciwdziałała znacznemu wzrostowi kosztów surowców i produktów pośrednich, przyczyniła się również do wyższego EBITDA, który wyniósł 104 mln euro za półrocze (dane z poprzedniego roku: 75 mln euro). 

Wynik netto po opodatkowaniu posześciu miesiącach wzrósł z 13 mln euro do 44 mln euro, zwiększając się z 27 mln euro do 39 mln euro w drugim kwartale. Zaledwie sześć miesięcy w roku przekracza to poziom z całego poprzedniego roku.



W drugim kwartale zamówienia przychodzące również nadal rosły, do około 622 mln euro (wzrost o 5 procent). Sprzyjały temu efekty walutowe oraz wysoki popyt z Europy Środkowej i Ameryki Północnej. Półroczne zamówienia przychodzące osiągnęły poziom 1 229 mld euro, w wyniku czegoportfel zamówieńpo raz pierwszy od lat przekroczył 1 mld euro. Ten wysoki portfel zamówień i dane półroczne stanowią doskonałą podstawę do osiągnięcia celów na cały rok. Jednak w drugim półroczu HEIDELBERG spodziewa się dalszego wzrostu kosztów personelu, a w szczególności energii.

“Pomimo trudnych warunków, w pierwszym półroczu udało nam się pokonać wyzwania i osiągnąć dalszy wzrost. Pozostajemy jednak ostrożni, ponieważ nie jest jeszcze do końca jasne, jak rozwinie się globalna sytuacja “- powiedział dyrektor generalny firmy, dr Ludwin Monz. “W pierwszym półroczu HEIDELBERG położył dobry fundament pod osiągnięcie naszych celów finansowych. Mając to na uwadze, koncentrujemy się na utrzymaniu naszych łańcuchów dostaw, zabezpieczeniu marży poprzez wyższe ceny sprzedaży i kontynuowaniu dyscypliny kosztowej “- dodał.

Więcej i źródło: Heidelberg


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×