Obecnie około 80% zleceń realizowanych przez firmę pochodzi z branży spożywczej, a grono klientów uzupełniają odbiorcy z przemysłów logistycznego i farmaceutycznego. W swojej produkcji firma stosuje przede wszystkim podłoża papierowe powleczone od strony wierzchniej, jednak Gert Talen obserwuje na rynku coraz częstszy trend ku materiałom typu PP i PE, także z uwagi na możliwość ich recyklingu:
Etykiety, wydrukowane w technice fleksograficznej, mogą być też poddane tłoczeniu folią na zimno, laminowaniu bądź lakierowaniu lakierem matowym, błyszczącym lub UV. Maszyny Mark Andy oferują też funkcję rozwarstwiania/łączenia, co pozwala dwukrotnie zwiększyć obszar zadruku. Cała produkcja realizowana przez GT Etiketten & Labels jest zgodna ze standardem BRC. Klient otrzymuje też raporty na temat migracji i dane o zgodności opakowań ze standardami obowiązującymi w branży spożywczej. Poza etykietami z nadrukiem, firma posiada w ofercie również czyste etykiety produkowane na bazie różnych papierów certyfikowanych FSC i podłoży plastikowych. Są one oferowane z różnymi rodzajami kleju – od usuwalnych, poprzez akrylowe permanentne, permanentne typu hotmelt do permanentnych mrożonych.
Warto nadmienić, że jedna z etykiet wyprodukowanych przez GT Etiketten & Labels otrzymała prestiżowe wyróżnienie w konkursie organizowanym przez stowarzyszenie EFTA-Benelux. Czterokolorowa etykieta na papierze powlekanym wydrukowana w technice fleksograficznej i poddana utrwalaniu w systemie LED/UV, zamówiona przez właściciela marki czekolad „Denner Zarbitter Creme”, okazała się najlepszą w kategoriach „Opakowań spożywczych” i „Opakowań wykonanych w technologii wąskowstęgowej”.
Nagrody wręczono podczas specjalnej uroczystości zorganizowanej w Antwerpii. Kierownictwo GT Etiketten & Labels zakłada, że m.in. dzięki parkowi sprzętowemu zdominowanemu przez rozwiązania Mark Andy firma będzie kontynuować sukcesy rynkowe także w nowym roku i w kolejnych latach.
Źródło: Mark Andy