spot_imgspot_img

Druk to teraźniejszość. Druk to przyszłość.

Print Promotion Industry Summit. W okresie poprzedzającym targi drupa spotkanie najważniejszych ekspertów branży poligraficznej po raz kolejny przyciągnęło wielu odwiedzających. Znaczący udział: Dr Andreas Pleßke w podwójnej roli przewodniczącego komitetu targów drupa i prezesa zarządu Koenig & Bauer.

To stały punkt w branży poligraficznej: drupa, największe i najważniejsze targi branży poligraficznej na świecie, rzucają swój cień z dużym wyprzedzeniem – odnosi się to także do ważnego wydarzenia branżowego Print Promotion Industry Summit. Sześć miesięcy przed targami drupa goście mieli okazję zapoznać się z ekscytującymi prezentacjami firm członkowskich i wiodących producentów maszyn. Skupiono się na potencjale nowoczesnych procesów druku i obróbki po druku, a także na rozwiązaniach nowoczesnej technologii druku, papieru i opakowań.

Pod koniec 2023 r. zaplanowano łącznie siedem wydarzeń w Azji (Bangkok, Dżakarta, Ho Chi Minh City, Hanoi) i Ameryce Południowej (Bogota, Meksyk, Sao Paulo). Firma Koenig & Bauer odegrała w nich kluczową rolę, ponieważ  prezes zarządu, dr Andreas Pleßke, nie tylko zaprezentował kompleksowe portfolio produktów i usług firmy, ale także jako przewodniczący komitetu targów drupa mówił na temat wyzwań naszych czasów. Szczyt skupił się na trzech interaktywnych panelach dotyczących kluczowych tematów zrównoważonego rozwoju, cyfryzacji i europejskich technologii.

Dr Pleßke, jak odebrał Pan to spotkanie na szczycie? Jaki był nastrój na sześć miesięcy przed targami drupa?

Doskonale, gdybym miał to podsumować jednym słowem. Było niezwykle widoczne, jak bardzo wszyscy nie mogą się doczekać targów drupa – zwłaszcza tego, że ponownie odbędą się one w Düsseldorfie w formule live. Targi drupa bardzo się zmieniły – to już nie tylko prezentacja produktów, ale także technologii, a nawet więcej: prezentacja przyszłości. Zwłaszcza w obszarach krzyżowania się kompetencji (opakowania, zrównoważony rozwój i tekstylia) będzie to spojrzenie w przyszłość.

Nawet jeśli nie dysponujemy kryształową kulą do przepowiadania przyszłości, istnieją wyraźne markery, które pozwalają nam przewidzieć trendy na rok 2040. Osobiście z niecierpliwością czekam na to i wiele więcej, a ciekawość rośnie z dnia na dzień u wszystkich zainteresowanych. Jako przewodniczący komitetu drupa oczekuję spektakularnych targów z niezliczonymi atrakcjami. Jako dyrektor generalny Koenig & Bauer nie mogę się doczekać zaprezentowania odwiedzającym naszych najnowszych, zaawansowanych technologicznie innowacji.

Sam szczyt Print Promotion Industry Summit można podsumować jako bardzo dynamiczne wydarzenie. Skupiono się na wymianie doświadczeń między ekspertami i gośćmi. Zaowocowało to interesującymi spostrzeżeniami dla wszystkich stron.

Czy może Pan podać przykład takiej wymiany doświadczeń?

Dla mnie osobiście bardzo interesujące były dyskusje na temat tego, jak nasza praca będzie wyglądać jutro. Niedobór wykwalifikowanej siły roboczej jest problemem globalnym – stało się to jasne w różnych lokalizacjach. Czy to Dżakarta, czy Sao Paulo, Bangkok czy Bogota: wszędzie brakuje wykwalifikowanych pracowników. Następuje również zmiana w sposobie myślenia następnego pokolenia. Priorytety się przesuwają.

Jak można dziś zainteresować młodych ludzi branżą poligraficzną?

Wierzę, że solidne perspektywy na przyszłość są dziś cenniejsze niż kiedykolwiek. Opakowania i druk opakowań to stałe, na których może polegać każdy młody człowiek rozpoczynający pracę w zawodzie. Każdy, kto pracuje w branży, ma możliwość przekształcenia idei zrównoważonego rozwoju w rzeczywistość. Druk to przyszłość, a ci, którzy go wybierają, wybierają branżę przyszłości.

Obok zrównoważonego rozwoju, panele koncentrowały się również na cyfryzacji. Jakie spostrzeżenia można mieć w oparciu o nie?

Cyfryzacja jest jedną z głównych sił napędowych i już teraz wpływa na tak wiele obszarów, że nadszedł czas, kiedy nie można już dłużej odkładać decyzji. Aby kontynuować stabilną działalność za pięć do dziesięciu lat, trzeba inwestować w cyfrową przyszłość. Nie chodzi tu o indywidualne rozwiązania, ale o szersze spojrzenie. Cyfryzacja musi zostać przeprowadzona na poziomie procesów, aby przyniosła owoce.

Czy cyfryzacja i zrównoważony rozwój będą nam również towarzyszyć na targach drupa?

Dr Andreas Pleßke: Nie potrafię wymienić miejsca ani obszaru, w którym cyfryzacja i zrównoważony rozwój nie będą nam towarzyszyć. Więc tak – te tematy będą również przedmiotem naszych rozważań na targach drupa.

Źródło: Koenig & Bauer


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak