2025 r. to ważny rok dla wielu globalnych marek. Oznacza on znaczący termin w ich przejściu na zrównoważone opakowania, ponieważ będą musiały zacząć realizować swoje zobowiązanie do przestrzegania większej odpowiedzialności produkcyjnej.
Ci, którzy wyznaczyli ambitne cele pięć lub więcej lat temu, będą musieli pokazać, jak zmniejszyli swój wpływ na środowisko, albo znacząco ograniczając wykorzystanie pierwotnego plastiku, albo całkowicie przechodząc na opakowania nadające się do recyklingu lub ponownego użycia. Należą do nich:
- Unilever – zobowiązał się do zmniejszenia o połowę zużycia pierwotnego plastiku i całkowitego wyeliminowania ponad 100 000 ton plastiku do 2025 r.
- Nestlé – firma postawiła sobie cel, aby do 2025 r. 100% jej opakowań nadawało się do recyklingu lub ponownego użycia, a do 2030 r. 50% wykorzystywanych materiałów pochodziło z recyklingu.
- Procter & Gamble – firma postawiła sobie za cel, aby opakowania w 100% nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania oraz zamierzała zmniejszyć o połowę wykorzystanie plastiku pochodzącego z ropy naftowej do 2030 r.
- Coca-Cola – firma postawiła sobie za cel, aby do 2025 r. wszystkie jej opakowania nadawały się do recyklingu, a do 2030 r. planowała wykorzystywać w nich 50% materiałów pochodzących z recyklingu.
Różne inicjatywy spotkały się z dobrym przyjęciem, na przykład opakowania papierowe dla Pot Noodle firmy Unilever i Nescafé firmy Nestlé , a także papierowe tuby dla Pringles , należące do firmy Kellanova, oraz bezplastikowe, nadające się do recyklingu opakowania na margaryny od Upfield, właściciela firmy Flora.
Jednak przejście na bardziej zrównoważone rozwiązania opakowaniowe okazało się skomplikowane i trudne. Mars stwierdził w swoim raporcie na temat zrównoważonego rozwoju z 2023 r., że chociaż czyni „dobre postępy” w realizacji celów zgodnych z globalnym zobowiązaniem Fundacji Ellen MacArthur , niezbędne zmiany w projektowaniu i infrastrukturze zajmują więcej czasu, niż przewidywano.
Aby pomóc innym firmom wdrożyć opakowania papierowe, Google udostępniło przewodnik zawierające spostrzeżenia na temat zagadnień projektowych, doboru materiałów i zrównoważonych łańcuchów dostaw. Ale to tylko część procesu. Opakowania marek muszą również zawierać szczegóły produktu, wymagane prawnie informacje, obrazy marki i produktu, a także inne treści marketingowe.
Tutaj druk cyfrowy może odegrać znaczącą rolę we wspieraniu produkcji opakowań papierowych. Dzięki krótkim nakładom i dostosowywanej produkcji druk cyfrowy redukuje odpady i pozwala firmom na opłacalne eksplorowanie nowych projektów. Możliwość responsywnej produkcji zamówień na żądanie zapewnia przystępną cenowo elastyczność. Jest on szczególnie przydatny do testowania i sprawdzania nowych stylów, kształtów opakowań i wielu wersji.
Firma Ricoh nawiązała współpracę z dostawcami, takimi jak Delipac, twórca bezodpadowej tektury ekologicznej, oraz Uchida, producent wykrawarki AeroDieCut, w celu opracowania kompleksowego rozwiązania opartego na oprogramowaniu FusionPro do druku zmiennych danych, umożliwiającego tworzenie wersji i personalizację.
Wspiera produkcję w takich zakładach jak The Sweet People , Printed Cup Company i Patchi , dzięki technologii arkuszowej prasy cyfrowej z tonerem. Następna generacja RICOH Pro TM C9500 obejmuje technologię dostosowywania nośników o wysokiej grubości do grubszych podłoży powyżej oficjalnej specyfikacji maszyny. RICOH Pro™ C7500 oferuje rozszerzone opcje kolorów, w tym złoty i srebrny, a także neonowy róż, neonowy żółty, biały, przezroczysty i podczerwony, które zwiększają intensywność druku, oferują bardziej zróżnicowaną paletę kolorów i tworzą wyjątkowe, przyciągające wzrok wzory.
Drukarka atramentowa arkuszowa B2 RICOH Pro™ Z75 otwiera również nową perspektywę w produkcji opakowań papierowych dla firm takich jak Yoursurprise , wiodącego internetowego gracza na rynku personalizowanych prezentów.
Wszystkie trzy technologie obsługują szeroki zakres wszechstronności zastosowań dla opakowań papierowych. Porozmawiaj z nami, aby dowiedzieć się, jak możesz zwiększyć swoje możliwości produkcyjne, aby pomóc markom osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju.
Autor: Erwin Busselot, dyrektor ds. innowacji biznesowych i rozwiązań, Ricoh Graphic Communications, Ricoh Europe
Źródło: Ricoh