spot_imgspot_img

Dlaczego druk pozostaje preferowanym nośnikiem danych?

Autor: Erwin Busselot, Director Business Innovation & Solutions, Ricoh Graphic Communications, Ricoh Europe

Fundamentalna rola, jaką druk odgrywa w tkance życia, była przedmiotem debaty, która odbyła się niedawno w Portcullis House brytyjskiego parlamentu.

Zorganizowane przez IPIA (Stowarzyszenie Niezależnych Branż Poligraficznych) oraz forum mediów i marketingu The Debating Group, odbyły się dyskusje na temat wniosku, że “papier drukowany jest preferowanym nośnikiem zapisu, a jednocześnie zrównoważonym formatem komunikacji marketingowej”.

Oczywiście większość z nas zna już wiele powodów, dla których druk jest konsekwentnie wybierany i dla większości nie będzie zaskoczeniem, że sala jednoznacznie opowiedziała się za tym wnioskiem. Debata dotyczyła najszerzej uznanych powodów, dla których druk cieszy się zaufaniem i jest ceniony. Obejmowały one:

  • Richard Pepper, założyciel serwisu kartek okolicznościowych Funky Pigeon, powiedział, że ludzie po prostu lepiej angażują się w medium niż w słowo cyfrowe. Głębokie uczenie się pochodzi z czytania książek.
  • Zrównoważony rozwój – Media cyfrowe są często uważane za wolne od konsekwencji przez konsumentów, którzy często są zachęcani do rezygnacji z papieru ze względów środowiskowych. Jonathan Tame, dyrektor zarządzający Two Sides, zwrócił uwagę na wysokie wskaźniki recyklingu papieru w Europie oraz na to, że celuloza jest uprawiana w rozrastających się europejskich lasach. Dla porównania, urządzenia elektroniczne rzadko są poddawane recyklingowi i opierają się na wydobyciu materiałów nieodnawialnych, a także przemysł ICT, który odpowiada za 5% do 9% zużycia energii na świecie. Do 2050 r. udział tych ostatnich w globalnych emisjach może wzrosnąć do 14 %. Emma Newman, dyrektor ds. przychodów w regionie EMEA w firmie PubMatic zajmującej się reklamą cyfrową, odpowiedziała, że podczas gdy prawie 90% energii zużywanej przez PubMatic pochodzi z jej centrów danych, brytyjskie centra danych i wszystkie globalne centra danych kolokacji są zasilane wyłącznie energią odnawialną. Dodała, że przejrzystość działań marketingowych opartych na danych, w których każdy proces może być rejestrowany, pozwala na proaktywne działania w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.
  • Wysoce ukierunkowany marketing – to zostało docenione przez Johna Bootha, eksperta ds. centrów danych i założyciela firmy konsultingowej Carbon3IT zajmującej się zrównoważonym IT. Wysoce zindywidualizowana komunikacja przynosi największy zwrot z inwestycji.
  • Namacalny wpływ – John dostrzegł również, w jaki sposób można zmierzyć sukces druku. Istnieje wiele badań, które pokazują, jak skuteczny jest druk w napędzaniu działań i osiąganiu zwrotu z inwestycji.
  • Niemal uniwersalna dostarczalność – John zaakceptował zdolność druku do dotarcia do szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców. W połączeniu z umiejętnością dostarczania niezmiennie ciekawych i angażujących treści umożliwia tworzenie pożądanych, a co za tym idzie, udanych komunikatów.
  • Medium of record – John zgodził się, że historycznie rzecz biorąc, papier drukowany jest preferowanym nośnikiem zapisu w niektórych sektorach, takich jak prawo i bankowość.

Ostatnie cztery punkty, o których mówił John, są również możliwe dzięki mediom cyfrowym, w których wiele środowisk biznesowych digitalizuje treści, od bankowości internetowej, przez biblioteki, po dokumenty prawne. Powiedział, że pozwoliło to na aktualizacje w czasie rzeczywistym, pomogło użytkownikom informować o najnowszych wydarzeniach i wydarzeniach oraz zapewniło, że informacje są aktualne i istotne.

Dyrektor generalny IPIA, Brendan Perring, również bronił słowa drukowanego. Stwierdził, że statyczność druku jest mocną stroną nośnika zapisu, podczas gdy słabością druku cyfrowego jest to, że można go zmieniać i edytować. Doszedł do wniosku, że w świecie, w którym integralność moralna i znaczenie prawdy są zagrożone, cyfryzacja potrzebuje sprzymierzeńca.

Druk i technologia cyfrowa mogą być łączone w celu dostarczania potężnych, zapadających w pamięć i bardzo osobistych wiadomości, które można przekazać w wysoce zrównoważony sposób. Aby poznać możliwości, porozmawiaj z przedstawicielem firmy Ricoh na targach drupa.

Źródło: Ricoh


Prenumeruj nasz Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

Opakowania i etykiety

spot_img

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING

Drukarnia Interak

×