Reklama bezpośrednia nadal sprawdza się nawet w dobie coraz większej cyfryzacji. To wynik niedawnego badania Keypoint Intelligence, które potwierdziło cztery sposoby, kiedy przesyłka bezpośrednia przynosi rezultaty.
Najważniejsze to:
- Przyciąga uwagę – prawie 60% ankietowanych konsumentów w Ameryce stwierdziło, że przesyłki reklamowe przyciągają ich uwagę bardziej, jeśli oferta jest dla nich interesująca.
- Zachęca do zakupów – 59% ogółu konsumentów dokonało zakupu w ciągu ostatnich trzech miesięcy na podstawie otrzymanej poczty bezpośredniej.
- Napędza zaangażowanie – konsumenci są oczarowani materiałami direct mail, które są dostosowane do ich osobistych potrzeb i zainteresowań. A to ukierunkowane podejście często skutkuje sprzedażą.
- Tworzy silniejsze relacje – w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających badanie Keypoint Intelligence ponad połowa respondentów konsumenckich pamiętała otrzymanie przesyłki bezpośredniej, która była wyraźnie dostosowana do ich zainteresowań lub wcześniejszych zakupów. Dwie trzecie respondentów zdecydowanie lub zazwyczaj zwracało większą uwagę na przesyłki bezpośrednie, które zawierały personalizację.
Spersonalizowana poczta bezpośrednia wyróżnia się. Jest zauważalna | Również fascynujące są żywe, bogate i dotykowe cyfrowe ulepszenia druku, takie jak metaliczne kolory i lakierowanie punktowe. Aż 60% wszystkich respondentów konsumenckich stwierdziło, że na pewno lub prawdopodobnie zauważy przesyłkę bezpośrednią ze specjalnymi efektami – dotyczyło to szczególnie konsumentów poniżej 43 roku życia.
Bezpośrednia poczta może również zapewnić cenne łącze do kanałów cyfrowych, na przykład kody QR do witryny internetowej. Podczas gdy narzędzia takie jak bit.ly i tinyurl.com umożliwiają aktualizację łączy internetowych po wydrukowaniu przesyłki, dając dużą elastyczność zarówno marketerom, jak i agencjom. Badania wykazały, że młodsi konsumenci są szczególnie skłonni zauważyć łącza cyfrowe w katalogach lub poczcie bezpośredniej, przy czym ponad połowa respondentów w wieku od 27 do 42 lat często lub czasami skanuje kody QR.
Jednym z najważniejszych wniosków było to, że poczta bezpośrednia pozostaje najchętniej wybieranym rozwiązaniem wśród wszystkich grup wiekowych. Najnowsze dane za drugi kwartał 2024 r. opublikowane przez JICMail , branżową prasę poczty reklamowej w Wielkiej Brytanii, potwierdzają sympatię konsumentów do poczty bezpośredniej, a nawet wskazują na wydłużenie czasu interakcji z nią.
Średni czas przechowywania przesyłki bezpośredniej w domu wynosił 7,3 dnia (wzrost o 4% rok do roku) i był oglądany przez 132 sekundy w ciągu 28 dni. Średni czas przechowywania przesyłki na drzwiach wynosił 5,9 dnia (wzrost o 3%) i był oglądany przez minutę.
Skuteczność komercyjna również wzrosła: 5,3% stymulowało zakup, co stanowi wzrost o 8% w ujęciu rok do roku, a 8% wygenerowało wizytę na stronie internetowej, co stanowi wzrost o 3% w ujęciu rok do roku. W przypadku 51% poczty, która doprowadziła do zakupu zrealizowanego online – najwyższe wyniki od czasu wydzielenia kanału zakupowego przez JICMail w trzecim kwartale 2023 r. Działania zostały w największym stopniu wywołane pocztą z sektora usług komunalnych i finansowych.
Dane JICMail wykazały 12% wzrost wolumenu, chociaż większość z tego – 10% – stanowiły przesyłki od partii politycznych w okresie poprzedzającym brytyjskie wybory powszechne (przy okazji, w Austrii technologia atramentowa o dużej prędkości jest wykorzystywana do drukowania spersonalizowanych mailingów bezpośrednich w imieniu Partii Zielonych). Pozostała część została w dużej mierze przypisana sektorowi podróży i handlu detalicznego.
Na przykład luksusowa marka turystyczna Mr. & Mrs. Smith niedawno pomyślnie odświeżyła swoje podejście do poczty bezpośredniej, skupiając się na bardzo ukierunkowanym podejściu, wykorzystując analizę klienta do dostosowywania treści i utrzymywania wartości marki . Obszerna analiza klienta pomogła zidentyfikować dwie odrębne grupy odbiorców – 45+ zamożnych rodzin w większych domach obok dobrze opłacanych 20-30-latków w wynajmowanych lub współdzielonych mieszkaniach w miastach. Dostosowana treść została następnie odpowiednio ukształtowana w ośmiostronicowym formacie gazety, aby zapewnić bardziej wciągające wrażenia. Osiągnięto zwrot z wydatków na reklamę (ROAS) na poziomie 35 : 1 .
Tworzenie spersonalizowanych materiałów poczty bezpośredniej, które są kreatywne, zapadające w pamięć i angażujące, jest proste dzięki systemom tonera atramentowego i arkuszowego firmy Ricoh, które obejmują szybką cyfrową drukarkę atramentową RICOH Pro™ VC80000 i arkuszową cyfrową drukarkę atramentową RICOH Pro™ Z75 B2 plus, a także arkuszowy toner RICOH Pro TM C9500 . Ta ostatnia może drukować na podłożach do 600 mikronów, chociaż z nowym zestawem do dostosowywania grubych mediów, Pro C9500 może drukować większe grubości. Istnieje również piąta możliwość koloru RICOH ProC7500 , która obejmuje złoty i srebrny, neonowy róż, neonową żółć, przezroczysty, biały i niewidoczną czerwień.
Rozwiązanie do drukowania zmiennych danych firmy Ricoh – FusionPro – zapewnia zautomatyzowany przepływ pracy i inteligentną możliwość szablonu w celu zmniejszenia ręcznych punktów styku, kosztów i czasu realizacji, aby umożliwić klientom korzystanie z wysoce skutecznej drukowanej poczty bezpośredniej.
Autor: Erwin Busselot, dyrektor ds. innowacji biznesowych i rozwiązań, Ricoh Graphic Communications, Ricoh Europe
Źródło: Ricoh