Rozpoczynając kampanię „The Power To Move” na targach drupa 2024, Canon chciał ukazać, z jaką mocą druk może działać na emocje, wspomagając w ten sposób rozwój firm, które czerpią inspiracje z transformacyjnych technologii, wiedzy i wsparcia Canon. Firma inspirowała odwiedzających stoisko rozwijanymi również z partnerami rozwiązaniami.
Zgodnie z oczekiwaniami, sprzedaż zarówno rolowych, jak i arkuszowych urządzeń do druku komercyjnego i wydawnictw promocyjnych była bardzo wysoka. Mowa tu w szczególności o atramentowej maszynie ProStream 2133 i arkuszowym systemie atramentowym varioPRINT iX3200. Coraz większe inwestycje rynku w systemy atramentowe, przełożyło się na duże zainteresowanie, jakie wzbudzały nowe urządzenia varioPRINT iX1700 i varioPRESS iV7. Cieszy to szczególnie, biorąc pod uwagę, że rozwiązania te będą dostępne dopiero w przyszłym roku.
Druk tonerowy pozostaje rozwiązaniem oferowanym przez wielu dostawców. Tym bardziej warte uwagi było to, że inwestycje klientów w kolorowe urządzenia Canon imagePRESS z serii V i monochromatyczne urządzenia varioPRINT przekroczyły najśmielsze oczekiwania.

Dostrzegając możliwości rozwoju biznesu, które daje druk wielkoformatowy wykorzystywany w druku aplikacji do dekoracji wnętrz, produkcji tapet, opakowań czy wydrukach artystycznych, Canon zaprezentował systemy Arizona, Colorado i imagePROGRAF, a także nową generację urządzeń colorWAVE i plotWAVE do zastosowań CAD.
Siła partnerstw | Wysokojakościowe wydruki realizowane na urządzeniu Canon Arizona cieszyły się dużym zainteresowaniem gości odwiedzających wystawę „World Unseen”. Prezentowane na niej prace będą pokazywane podczas specjalnej trasy w regionie EMEA aż do końca 2024 roku.
Przedstawiono także dokonania zwycięzcy projektu Creative Futures, Bower Collective. Brytyjski dostawca naturalnych produktów dla gospodarstwa domowego i higieny osobistej pokazywał na przykładzie opakowań wielokrotnego użytku, jak współpraca z ekspertami technologicznymi może przynosić dobre efekty w postaci skutecznej, wielokanałowej kampanii, będącej odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorców w zakresie wzmacniania biznesu.
Na stoisku zaprezentowano także Publishing 2030 Accelerator, projekt bazujący na inicjatywie Future Book Forum, który koncentrował się na kwestii postępów branży w działaniach zgodnych ze zrównoważonym rozwojem. Prace i wydruki ukazywały, jak duże znaczenie ma wsparcie, jakie Canon zapewnia akcjom charytatywnym realizowanym w ramach licznych partnerstw, m.in.: z afrykańskim oddziałem UN SDG Book Club i brytyjską organizacją charytatywną Topic Heroes.
W ciągu 11 dni targów, razem z partnerami zajmującymi się finiszingiem, Canon wydrukował i przekazał różnym organizacjom na całym świecie 10 000 książek, a także dostarczył niemieckim organizacjom pozarządowym blisko 10 000 pocztówek, plakatów i broszur.

Canon, podczas unikatowej prezentacji, pokazywał także, w jaki sposób sprzedawcy detaliczni mogą skutecznie mierzyć się z wyzwaniami marketingowymi, a odwołując się do współpracy z niemieckim sprzedawcą mebli POCO, eksperci Canon przekonywali, że druk pozwala na dobre dotarcie z przekazem do wybranych grup klientów. Odwiedzający mogli przekonać się też, w jaki sposób druk wspiera procesy zakupowe – wydruki służą do oznaczania punktów sprzedaży, dostarczają informacji o produkcie, a także kreują nowe doświadczenia dzięki takim aplikacjom jak m.in.: tapety, grafiki okienne i podłogowe, blaty i wykładziny meblowe. Ponadto, demonstrując swoje wsparcie dla różnorodności w branży, Canon zorganizował na swoim stoisku udane wydarzenie networkingowe „Girls Who Print”.
Jennifer Kolloczek, Senior Director, Marketing & Innovation, Production Printing, Canon EMEA powiedziała:
„drupa 2024 dla Canon było ważnym wydarzeniem branżowym, które po niecałej dekadzie znów dostarczyło okazji do wspaniałych przeżyć. W tegorocznej edycji Canon zaprezentował bogate portfolio technologii – zarówno tych, które są już dostępne na rynku, jak i oferowanych w niedalekiej przyszłości. Targi pozwoliły nam nawiązać kontakt z szerszą społecznością branży poligraficznej i podzielić się z nimi naszym spojrzeniem na możliwości, jakie stwarzają dzisiaj technologie druku.
Przedstawiając przykłady współpracy z firmami i partnerami technologicznymi, Canon ukazał ogromny potencjał współczesnego druku. Wspólnie z naszymi partnerami będziemy nadal wprowadzać innowacje i kształtować przyszłość naszej branży dzięki innowacyjnym modelom biznesowym oraz nowym technologiom i usługom – od produkcji na żądanie, zautomatyzowanych i skalowalnych rozwiązań, po różnorodne aplikacje i wysokonakładową personalizację. Wszystko po to, by zapewniać wyjątkowo efektywne, wielokanałowe doświadczenia konsumenckie.
Po raz kolejny targi drupa okazały się ważnym miejscem spotkań i spektakularną prezentacją druku z jego całą, bogatą wszechstronnością. Spotykaliśmy na naszym stoisku gości z całego świata, którzy przybywali do nas, aby czerpać z wartości, jakich dostarcza nasza technologia. Targi drupa 2024 przerosły nasze oczekiwania. Jesteśmy wdzięczni za zaufanie, jakim wielu nowych klientów i partnerów obdarzyło nasze usługi i technologie. Cieszymy się z tego, że mogliśmy prezentować nasze możliwości dzięki wielu nawiązanym kontaktom. Ciągłe inwestycje i innowacje pozwalają nam dzielić się naszą ekspercką wiedzą z obszaru druku cyfrowego”.
Źródło: Canon