Technologie, które zmieniają oblicze druku. Nowe szanse dla marketingu, branży aranżacji wnętrz oraz pracowników biurowych. Ale także wyzwania, przed którymi nie da się uciec. Eksperci Canon Polska podsumowują mijający rok w dziedzinie poligrafii i rozwiązań IT dla biur.
Rozmowa na ten temat toczyła się podczas nagrania najnowszego odcinka „Rozmów o druku” – podcastu Canon, w którym eksperci ze świata IT oraz poligrafii dyskutują o najważniejszych trendach i przemianach na rynku. Tym razem, za mikrofonem zasiedli eksperci producenta: Tomasz Miękus, który specjalizuje się w rozwiązaniach dla druku wielkoformatowego, Michał Młynarczyk, odpowiedzialny za druk produkcyjny małego formatu oraz Dariusz Szwed, który zajmuje się przede wszystkim kwestią cyfryzacji biur oraz cyberbezpieczeństwem rozwiązań biurowych. Rozmowę poprowadził Jeremi Jędrzejkowski z dziennika „Rzeczpospolita”.
Dobre wieści z rynku wydawniczego i aranżacji wnętrz
Wśród tematów poruszonych w podcaście pojawiły się między innymi przemiany w polskich biurach, do których doszło w mijającym roku. – Pracodawcy i dostawcy usług bardzo mocno stawiają dziś na pracę hybrydową – podkreślał Dariusz Szwed. I rozwijał temat: coraz częściej mówi się nie tylko o pracy zdalnej z domu czy delegacji, ale nawet o „pracujących wakacjach” (ang. „workation”), które nie byłyby możliwe, gdyby nie technologie, które integrują wszystkich pracowników biura, niezależnie od ich fizycznego miejsca pracy.
Ale w „Rozmowach o druku” nie mogło zabraknąć także najważniejszych trendów ze świata poligrafii. Rozmówcy skupili się zwłaszcza na dynamicznie rosnącym segmencie druku w branży home decor, co widoczne było w 2022 roku.
Z najnowszego odcinka podcastu można się również dowiedzieć, jak działa przełomowa funkcjonalność FLXfinish+ (zaprezentowana po raz pierwszy na tegorocznych targach FESPA), dzięki której możliwe staje się mieszane (matowo-błyszczące) wykończenie wydruku.
Ekspert od druku produkcyjnego, Michał Młynarczyk, przyjrzał się także sytuacji na rynku wydawniczym. Jak wynika z opublikowanej w tym roku przez Polski Instytut Ekonomiczny analizy, Polska jest światowym liderem w druku czasopism i magazynów. Także rynek książek się rozwija, i to pomimo obaw o konkurencję ze strony e-booków: