Dzięki rozwiązaniu Touchpoint Sustainability drupa utworzyła forum niezależne od producentów. Przemysł papierniczy i poligraficzny osiągnął już wiele w całym łańcuchu wartości, ale nie dotarło to jeszcze w pełni do konsumentów. Dyrektor generalny Müller Martini, Bruno Müller, podczas wykładu w Touchpoint Sustainability pokazał, jaki wkład może wnieść Müller Martini w przetwarzanie druku.
Müller Martini realizuje jasną strategię w kierunku zrównoważonej produkcji w branży poligraficznej. Znajduje to odzwierciedlenie w Inteligentnej Fabryce.
Realizując swoje cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, Müller Martini koncentruje się na trzech obszarach działania, sprzęcie i inteligentnej fabryce. W poszczególnych zakładach produkcyjnych ślad CO2 jest na przestrzeni lat stale zmniejszany. Aspekty zrównoważonego rozwoju są już uwzględnione w rozwoju produktu. Dotyczy to zarówno zużycia energii, aktualizacji wydłużających cykl życia maszyn, jak i innowacyjnych koncepcji usług.
„Największy wpływ na zrównoważoną produkcję poligraficzną mają nasi klienci. Dzięki Smart Factory zapewniamy konkretne podejście do znacznej redukcji emisji CO2” – zapewnił Bruno Müller.
Nie chodzi tylko o technologię, ale także o modele biznesowe. Ponieważ 90% całkowitego śladu CO2 Müller Martini powstaje w fazie użytkowania. Dlatego szwajcarski specjalista od wykańczania skupia się na ograniczaniu ilości odpadów papierowych i zużycia energii. Konieczne jest zatem ponowne przemyślenie w branży poligraficznej, ale także wśród wydawców, ponieważ należy tu uwzględnić cały łańcuch wartości – od produkcji po dostawę do klienta.
Produkcja na żądanie, którą umożliwia Smart Factory firmy Müller Martini, jest rozwiązaniem zapewniającym zrównoważoną produkcję poligraficzną. Bruno Müller zilustrował to konkretnym przykładem z produkcji książek: w Smart Factory produkowane są tylko książki, które zostały już sprzedane. W ilości 2000 na godzinę, nawet jeśli różnią się między sobą formatem, zakresem i treścią. To nie wizja, ale rzeczywistość, której doświadczamy już dzisiaj – na przykład przy produkcji książek czy fotoksiążek.