czwartek, 13 listopada, 2025
- Reklama -spot_imgspot_img

Automatyzacja jako klucz do przyszłości druku. Canon podczas RemaDays 2025

- Reklama -spot_imgspot_img

Współczesny rynek wymaga elastyczności i szybkości, a automatyzacja pozwala osiągnąć te cele bez konieczności kosztownych inwestycji w infrastrukturę. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom możliwe jest usprawnienie procesów zarządzania zamówieniami, przygotowania plików do druku czy optymalizacji produkcji.

Podczas targów RemaDays 2025 firma Canon przygotowała i poprowadziła konferencję poświęconą automatyzacji produkcji.

Przykłady zastosowania automatyzacji pokazują, że wdrożenie takich działań nie wymaga rewolucyjnych zmian w organizacji. Firmy, które zdecydują się na taki krok, mogą skutecznie zautomatyzować przyjmowanie i obsługę zamówień, drukowanie na różnorodnych podłożach czy zarządzanie wysyłką. W rezultacie rośnie nie tylko wydajność, ale także jakość obsługi klienta, co ma kluczowe znaczenie w konkurencyjnym środowisku biznesowym.

Od lewej: Piotr Malicki i Rafał Osiekowicz

„W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorstwa zmagają się z niedoborem pracowników, rosnącymi kosztami materiałów i logistyką, automatyzacja staje się kluczowym rozwiązaniem dla firm z branży poligraficznej. Dzięki niej możemy znacząco zredukować liczbę zadań wykonywanych manualnie, co nie tylko obniża koszty operacyjne, ale także uniezależnia firmy od trudnej sytuacji na rynku pracy. Co więcej, automatyzacja pozwala na pełną kontrolę nad procesem produkcji – od przyjęcia zamówienia, przez jego realizację, aż po wysyłkę. Znajomość kosztów i terminów realizacji każdego etapu pozwala zagwarantować klientom niezawodność, która buduje ich zaufanie i zwiększa satysfakcję ze współpracy” – komentuje Piotr Malicki, ekspert w Canon Polska.

Rafał Osiekowicz

Automatyzacja dostępna dla każdej drukarni | Jednym z kluczowych tematów targów RemaDays była możliwość wykorzystania nowoczesnych technologii oraz funduszy unijnych do usprawnienia procesów poligraficznych.

Canon, wspólnie z partnerami technologicznymi – firmami OneVision, enova365, FIT IT i ECDF – zrealizował konferencję „Łatwa kontrola produkcji dzięki automatyzacji – przyszłość druku z Canon”, która pozwoliła zgłębić najważniejsze aspekty automatyzacji w drukarniach.

Podczas wydarzenia omówione zostały m.in. koncepcje wdrażania automatyzacji z wykorzystaniem technologii Canon, nowoczesnych systemów ERP oraz rozwiązań do automatycznego przygotowywania i weryfikacji plików. Eksperci ECDF przybliżyli również, jak skutecznie pozyskiwać środki z funduszy europejskich oraz efektywnie wykorzystać je na każdym etapie realizacji projektów, aby zwiększyć konkurencyjność i wydajność drukarni.

„Automatyzacja nie powinna być postrzegana jako koszt, ale jako inwestycja w przyszłość firmy. To odpowiedź na wyzwania, które stawia przed nami współczesny rynek – presję na skracanie cyklu produkcyjnego, rosnące koszty pracy oraz konieczność szybkiej adaptacji do nowych technologii. W Canon rozumiemy automatyzację jako sposób na zwiększenie efektywności, kontroli i przewidywalności procesów. Nasze rozwiązania, stworzone we współpracy z partnerami technologicznymi, pozwalają firmom poligraficznym zautomatyzować każdy etap produkcji, od zamówień po wysyłkę, bez względu na to, czy korzystają z technik cyfrowych, offsetowych, czy obu jednocześnie. Taka elastyczność to ogromna wartość dla każdej drukarni, niezależnie od jej wielkości czy specyfiki” – dodaje Piotr Malicki, ekspert w Canon Polska.

Źródło: Canon


Prenumeruj Newsletter
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

więcej...

Cyfrowa produkcja etykiet z Krakowa 

Firma COPYSHOP z siedzibą w Krakowie to miejsce, w którym realizowane są wysokiej jakości wydruki. Nieprzerwanie od 2009 roku CS obsługuje zarówno klientów indywidualnych,...

Xerox wprowadza dwie nowe maszyny do druku cyfrowego do ekosystemu produkcyjnego

Firma Xerox (NASDAQ: XRX) ogłosiła dziś wprowadzenie na rynek nowej serii Xerox® Proficio™ Production Series podczas targów PRINTING United Expo, corocznego wydarzenia branży druku produkcyjnego, wraz...

ANKIETA

Redakcyjnie stawiamy na najwyższy poziom komunikacji.
Chcemy poznać Twoje oczekiwania, by móc spełnić Twoje potrzeby.
W tej ankiecie pytamy po raz drugi o marketing drukarni.

Marketing w drukarni to:

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma.
Ta ankieta będzie dostępna do 14 listopada.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img

prenumeruj newsletter

Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Podcast nr 170. In czy...

Podcast nr 169. Uwierz w...

Podcast nr 168. Inspekcja? A...

Podcast nr 166: Made in...

Flexon

GRAFMASZ

Drukarnia KRM Druk

Polska Izba Opakowań