- Reklama -spot_imgspot_img

Akapit z nagrodą i wyróżnieniem w konkursie PTWK

- Reklama -

Sukcesem drukarni Akapit zakończyły się dwa konkursy rozstrzygnięte 15 maja br. podczas Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie. Dwa tytuły wydrukowane przez Akapit zdobyły – odpowiednio – nagrodę i wyróżnienie w 65. edycji konkursu PTWK na „Najpiękniejsze Polskie Książki 2024”.

Książka „Nieoswojone pojęcia. Słownik pojęć postfotograficznych” wydana przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi (przy współudziale Instytutu Fotografii i Multimediów w Łodzi) zwyciężyła w kategorii „Podręczniki i literatura fachowa”. Natomiast w kategorii „Inne” (bibliofilskie, mapy, nuty itd.) wyróżnienie otrzymała książka „Wenecja w kulturze europejskiej” wydana przez Muzeum Narodowe w Lublinie we współpracy z Pracownią Badań nad Instytutem Literackim w Paryżu, UMCS i Wydawnictwem UMCS w Lublinie.

Co więcej, w tegorocznej edycji rankingu „Wydawcy wybierają drukarnie”, organizowanego przez magazyn Wydawca, Akapit zdobył 1. miejsce, uzyskując najwyższe noty (trzy razy 6) we wszystkich kategoriach, w jakich oceniane były przedsiębiorstwa poligraficzne (jakość, terminowość, komunikatywność). To pierwszy tego typu przypadek w historii konkursu.

Klienci drukarni Akapit nagrodzeni w 65. edycji konkursu PTWK | Konkurs „Najpiękniejsze Polskie Książki” został zorganizowany przez Polskie Towarzystwo Wydawców Książek już po raz 65. Podobnie jak w latach ubiegłych, jego oficjalne rozstrzygnięcie miało miejsce podczas Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie. W tym roku wzięło w nim udział 139 wydawnictw, które zgłosiły 263 tytuły.

Jury wstępne konkursu nominowało do nagród i wyróżnień 114 książek, kierując się – jak podaje organizator – przede wszystkim „poziomem rozwiązań projektowych w nich zastosowanych, oryginalnością konceptu graficznego, trafnością zestawienia formy i treści, a także jakością wykonania poligraficznego”.Zgłoszone przez wydawców prace nominowano, a następnie nagradzano i wyróżniano w sześciu kategoriach (działach). Jury Główne konkursu w wyniku tajnego głosowanie przyznało 7 równorzędnych nagród regulaminowych, 2 honorowe i 28 wyróżnień.

Książki wydrukowane przez Akapit po raz kolejny już znalazły uznanie w oczach jury konkursowego; pięć z nich było nominowanych. Finalnie w kategorii „Podręczniki i literatura fachowa” główną nagrodę zdobył tytuł „Nieoswojone pojęcia. Słownik pojęć postfotograficznych”, wydany przez Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi (przy współudziale Instytutu Fotografii i Multimediów w Łodzi). Jest to praca zbiorowa autorstwa Anity Osuch, Dagmary Bugaj i Marka Domańskiego, za projekt graficzny i skład odpowiadał Krystian Berlak.

Z kolei w kategorii „Inne” (bibliofilskie, mapy, nuty itd.) wśród wyróżnionych znalazła się książka „Wenecja w kulturze europejskiej” autorstwa Krzysztofa Pomiana, wydana przez Muzeum Narodowe w Lublinie we współpracy z Pracownią Badań nad Instytutem Literackim w Paryżu, UMCS i Wydawnictwem UMCS w Lublinie. Za jej koncepcję graficzną, projekt i opracowanie typograficzne odpowiadał Krzysztof Rumowski, za koncepcję wydania – Andrzej Peciak, zaś przygotowaniem do druku zajęli się wspólnie Magdalena Janik, Damian Szandecki i Kinga Wyskiel.

Trzy razy „6” w rankingu drukarń | Zwieńczeniem wydarzenia, w ramach którego swoje nagrody i wyróżnienia przyznaje PTWK, było rozstrzygnięcie 24. edycji rankingu „Wydawcy wybierają drukarnie”, organizowanego przez magazyn Wydawca. Przedsiębiorstwa poligraficzne, realizujące produkcję dziełową, są w nim oceniane w trzech kategoriach: jakość, terminowość i komunikatywność.

Drukarnia Akapit zajmowała już we wcześniejszych jego edycjach miejsca na podium (również to najwyższe), ale tegoroczna edycja okazała się jej spektakularnym triumfem. Po raz pierwszy w historii konkursu uzyskała – jako zwycięzca – najwyższe noty (6) we wszystkich trzech kategoriach.

Jarosław Baryła, dyrektor drukarni

To przede wszystkim z myślą o nich drukarnia Akapit zrealizowała w ostatnich latach bardzo duże inwestycje. „Nowa arkuszowa maszyna drukująca czy zaawansowane systemy postpress wpłynęły na jeszcze wyższą jakość realizowanych przez nas prac. Z kolei nowa siedziba to wyższy komfort naszych pracowników, którzy są dla nas bardzo ważni – ich dobre samopoczucie, zaangażowanie, wygoda w codziennym funkcjonowaniu przekłada się w naturalny sposób na wzajemne relacje czy komunikację z klientami. To nie tylko zmiana wizerunkowa, ale przede wszystkim funkcjonalna i – taką mamy nadzieję – wszystkie dostrzegalne są przez współpracujące z nami wydawnictwa i inne firmy. Dziękujemy zatem za zaufanie i deklarujemy co najmniej zachowanie dotychczasowego poziomu współpracy i obsługi” – podsumowuje Jarosław Baryła.

Źródło: Akapit


Prenumeruj newsletter Świat Poligrafii Professional
Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

ANKIETA

Strefa - TWOJE PREMIUM - powstaje dla Ciebie. My posiadamy swoją wizję tego obszaru, ale najważniejsze jest dla nas to, czego Ty oczekujesz. Pomóż nam w realizacji tego projektu. Chętnie poznamy Twoje potrzeby!

Już 26 czerwca pojawi sie tutaj kolejna ankieta. 

Dziękujemy za Twój czas. Wyniki ankiety przedstawimy na łamach serwisu i czasopisma. 

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img