Wszystko ma znaczenie

Mogę państwu obiecać, że Heidelberg jest i pozostanie siłą napędową i liderem innowacji w branży. Z ponad 40-procentowym udziałem w rynku. Heidelberg już teraz jest największym dostawcą dla drukarni opakowań. W roku finansowym 2019/2020 połowa naszej sprzedaży arkuszowych maszyn offsetowych została wygenerowana w tym segmencie. W samym rynku opakowań sprzedajemy prawie tyle samo jednostek poligraficznych, co nasz największy konkurent - Rainer Hundsdörfer, dyrektor generalny, Heidelberger Druckmaschinen AG

„W ramach naszej ofensywy Heidelberg Innovation Week zaprezentowaliśmy online, nasze innowacje w segmencie opakowań, etykiet i druku komercyjnego – Rainer Hundsdörfer”.

Sytuacja rynku/przemysłu: Covid-19 stawia przed światem nowe wyzwania. Dotyczy to zarówno naszej branży, jak i Heidelberga. Pandemia zwiększa zapotrzebowanie na procesy zmian, szczególnie w przemyśle maszyn drukujących, który już od około dziesięciu lat doświadcza ogromnych wstrząsów.

Cyfrowa transformacja Grupy, którą Heidelberg zainicjował kilka lat temu i kontynuuje systematycznie, była i jest odpowiednio ważna i prawidłowa. Równie ważna i prawidłowa była i jest kompleksowa stabilizacja finansowa i operacyjne dostosowanie Grupy zainicjowane przez Heidelberga w minionym roku obrotowym.

Obecna sytuacja w branży? Dzięki raportowi klimatycznemu Print Media Industry, Heidelberg informuje swoich klientów o istotnych zmianach na rynku z puli danych obejmującej około 5.000 podłączonych do niego maszyn drukujących na całym świecie, wzmacniając tym samym ich zdolność do działania w czasie kryzysu.

Drukarnie na rynku opakowań i etykiet do tej pory zdołały przetrwać kryzys w bardzo stabilny sposób. Są one bardzo odporne na kryzys i w porównaniu z rokiem ubiegłym jeszcze bardziej się rozwijają. Klienci i dostawcy tacy, jak Heidelberg są nawet uważani za istotnych w systemie w tych obszarach.

Niechęć do inwestowania miała oczywiście większy wpływ na dział druku komercyjnego ze względu na jego zamknięcie w wielu krajach, ponieważ jest on w dużym stopniu uzależniony od wydatków na reklamę. Jednak rynek ten ponownie nabiera tempa w naszym regionie. Gdy sytuacja powróci do normy, spodziewamy się, że na całym świecie ponownie będzie można oczekiwać stabilnego wolumenu druku.

Szczególnie rozwój rynku w Chinach daje powody do nadziei. Można tam zauważyć, że wraz ze złagodzeniem sytuacji Covid 19, popyt na produkty poligraficzne ponownie znacznie i szybko wzrośnie, nawet jeśli nie znajdzie to jeszcze natychmiastowego i bezpośredniego odzwierciedlenia w inwestycjach w maszyny drukujące…

Więcej na łamach czasopisma Świat Poligrafii Professional

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

Opakowania i etykiety

spot_img
spot_img
spot_img

Ankieta

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez naszą redakcję. Zawsze warto wiedzieć więcej. Wyniki prezentowanych ankiet są publikowane na WWW lub w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional.

Dziękujemy za Twój czas!

Czy sztuczna inteligencja (AI) dla poligrafii to szansa czy zagrożenie?

Konica Minolta

Kodak

Polska Izba Fleksografów