spot_imgspot_img

Warsztaty Flekso… okiem gościa

- O Warsztatach Flekso opowiada Andrzej Gorczyński z firmy Sun Chemical -

To już piąta edycja tego wydarzenie i udało się, jesteśmy zaproszeni do panelu ekspertów. Sun Chemical, lider w produkcji farb i pigmentów, jako partner mógł wesprzeć te warsztaty udostępniając możliwość skorzystania z wiedzy o farbach, lakierach, powłokach funkcyjnych i klejach szeroko stosowanych we fleksografii.

Warsztaty pod hasłem “Flekso jakie jest, każdy widzi”, skupiały się na czterech kluczowych obszarach: standaryzacji, kalibracji, komunikacji i edukacji. Te cztery elementy stanowią podstawę dla zapewnienia wysokiej jakości druku, optymalizacji procesów produkcyjnych, budowania przewagi konkurencyjnej i długofalowego rozwoju drukarni.

W trakcie warsztatów uczestnicy mieli okazję wysłuchać prezentacji od wykwalifikowanych ekspertów ze wszystkich etapów procesu produkcyjnego, od projektu po druk. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele renomowanych firm oferujących farby, systemy laminacji, oprogramowanie, cylindry rastrowe i formowe, systemy prepress oraz usługi doradcze i szkoleniowe w zakresie technologii fleksograficznej.

Organizatorzy zadbali o dużą ilość ekspertów związanych z tą technologią druku, co pozwoliło na rozwinięcie żywej dyskusji pomiędzy producentami opakowań i etykiet, odbiorcami tychże, jak również przedstawicielami producentów maszyn, urządzeń i oprogramowania wspierającego proces druku fleksograficznego.

Doskonałym rozwiązaniem była ankieta przeprowadzona w czasie rejestracji, gdzie prowadzący wykazali, jakie niedogodności nurtują tę branże. Warsztaty były także okazją do wymiany wiedzy i doświadczeń między uczestnikami oraz do dyskusji na tematy interesujące lub wręcz kłopotliwe. Uczestnicy mogli zadawać pytania i dzielić się swoimi opiniami i sugestiami.

Formuła warsztatów – dwudniowe spotkanie z przerwami na lunch i networking, to genialny pomysł. To pozwoliło na nawiązanie kontaktów z innymi osobami z branży i wymianę doświadczeń. Warsztaty były także dobrze zorganizowane i prowadzone przez profesjonalistów.

Jednym z największych atutów tego wydarzenia była możliwość rozmowy z ekspertami z różnych dziedzin związanych z technologią fleksograficzną. Uczestnicy mogli zadawać pytania, konsultować problemy i uzyskiwać porady od specjalistów, którzy mają bogate doświadczenie i wiedzę w swojej branży.

Być może ilość pytań przygotowanych przez organizatorów, a zebranych od gości mogłaby być pogrupowana w pakiety, aby w pełni można było na nie odpowiedzieć, ale to niewielka uwaga w porównaniu do tego, co udało się osiągnąć, A udało się wzbudzić szeroką dyskusję o rynku drukarń etykiet i opakowań w Polsce, o jego rozwoju, trudnościach i kierunku, w którym zmierza.


Śniadanie fleksografa doprawione przez 3M. NIezwykle interesująca rozmowa z Robertem Jałbrzykowskim i Andrzejem Gorczyńskim

Dla nas uczestników panelu ekspertów, to też nowe doświadczenie, równie ciekawe, jak i pouczające. Mieliśmy możliwości zebrania informacji o problemach branży związanych z tym, w czym się specjalizujemy, czyli: farby, lakiery i kleje. Dodatkowo mogliśmy wysłuchać specjalistów w innych dziedzinach związanych z drukiem opakowań, zyskać wiele cennych informacji o rozporządzeniach i regulacjach wprowadzonych, będących w przygotowaniu, dotyczących recyklingu i szeroko pojętego zrównoważonego rozwoju. A to jest w obecnym czasie gorący temat.

W rozmowach kuluarowych informacje od właścicieli drukarń były pozytywne. Można było zyskać wiele praktycznych informacji na temat standaryzacji i kalibracji procesu druku oraz komunikacji z klientami i dostawcami. Warsztaty były także okazją do nawiązania kontaktów biznesowych i współpracy.

Mam nadzieję, że to wydarzenie, pomogło niektórym uczestnikom w podjęciu decyzji o inwestycji w nowe rozwiązania technologiczne. Oprócz przekazanych wartości merytorycznych organizatorzy zadbali również o chwilę wytchnienia po gorących rozmowach z ekspertami, prezentując satyryczny program rozrywkowy z udziałem znanego wszystkim wujka Czarka. Organizatorzy warsztatów zapowiadają kolejną edycję w przyszłym roku. Czekamy z niecierpliwością i nadzieją, że również się pojawimy.

Andrzej GorczyńskiSun Chemical


Prenumeruj Świat Poligrafii Professional | 360 PLN/rok (brutto)
ulica, nr. posesji, nr. lokalu, kod pocztowy, miasto
Niniejszym wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w bazie SUNNY MEDIA (wydawca czasopisma Świat Poligrafii Professional, Opakowania i Etykiety, Digital Business oraz serwisów: swiatpoligrafiipro.pl, katalog.printnews.pl, printnews.pl) zgodnie z wytycznymi zawartymi w Polityce prywatności opublikowanymi na łamach www.swiatpoligrafiipro.pl. SUNNY MEDIA informuje o możliwości wglądu i poprawiania zgromadzonych danych zgodnie z RODO.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img
- Reklama -spot_img

Ecco Plus

Drukarnia CDM Packaging

Scorpio

ZING