Grupa Koenig & Bauer (“Koenig & Bauer”) weszła w rok 2021 na plusie, notując 5,3-proc. wzrost liczby zamówień w stosunku do roku poprzedniego do 286,0 mln euro. Przyczynił się do tego przede wszystkim dwucyfrowy wzrost zamówień w segmencie Sheetfed, z czego około 60% można przypisać silnemu wzrostowi na bardziej odpornym na pandemie rynku druku opakowań. Dzięki temu Koenig & Bauer umocnił swoją pozycję na rynku arkuszowych maszyn offsetowych do druku opakowań.
Jak wyjaśnia dr Andreas Pleßke, prezes zarządu Koenig & Bauer AG: Ten korzystny napływ zamówień pokazuje nam, że w wielu obszarach powściągliwość naszych klientów w kwestii wydatków zaczyna się rozwiewać. Mimo to niektóre nowe inwestycje są odkładane ze względu na niepewność związaną z pandemią wirusa Covid-19.
Dotyczy to głównie cyfrowego druku dekoracyjnego i druku na tekturze falistej, jak również dekoracji metalowych, chociaż nadal widzimy zauważalne zainteresowanie ze strony naszych klientów, a na przykład druk na tekturze falistej prawdopodobnie doświadczy znacznego wzrostu w ciągu najbliższych kilku lat, biorąc pod uwagę rozwój handlu elektronicznego. Rynki końcowe, na których działamy, a w szczególności strukturalnie rosnący segment druku opakowań, np. na żywność, kosmetyki i farmaceutyki, pozostają zasadniczo nienaruszone.
Aktualne wskaźniki rynkowe w zakresie druku banknotów, takie jak liczba projektów i produkcja, wskazują na kontynuację dobrej koniunktury. W związku z tym nadal uważamy naszą sprawdzoną, szeroką paletę produktów za odpowiednią do osiągnięcia naszych celów i jesteśmy przekonani, że wzmocnimy i dalej rozwiniemy naszą pozycję rynkową nie tylko w zakresie druku opakowań.”
Przy 243 mln euro, przychody Grupy były o 7,8% niższe niż w roku poprzednim ze względu na wpływ Covid-19. Spadek przychodów był jednak mniej wyraźny niż odnotowany przez stowarzyszenie branżowe VDMA spadek przychodów ze sprzedaży maszyn drukarskich w całej branży o 13,5%. Działalność usługowa stanowiła około 29% przychodów Grupy w pierwszym kwartale 2021 r. w kontekście pandemii. Oznacza to, że cel 30% dla działalności usługowej Grupy został prawie osiągnięty, aczkolwiek w oparciu o niższy niż w roku poprzednim poziom nowych transakcji na rynku maszyn drukujących… więcej na WWW.
Źródło: Koenig & Bauer