DS Smith dla sektora e-grocery

- Reklama -

COVID-19 wpłynął na sposób naszego życia oraz na to, jak kupujemy. Przed pandemią zakupy spożywcze on-line cieszyły się umiarkowanym zainteresowaniem – zarówno ze strony sprzedawców z powodu złożoności operacyjnej i niskiej marżowości, jak i konsumentów, którzy nie byli gotowi iść na kompromis.

Ograniczony asortyment, długi czas oczekiwania oraz często wyższe ceny sprawiały, że kupujący chętniej odwiedzali stacjonarne placówki handlowe. Jednak ograniczenia wprowadzone w handlu oraz ryzyko zakażenia koronawirusem sprawiły, że skłonność do zamawiania on-line znacząco wzrosła.

Według sklepu internetowego Shoper w pierwszych dwóch tygodniach marca poziom zamówień w sklepach e-grocery wzrósł aż o 239 proc. Jak podaje GUS , udział e-commerce w sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych wyniósł w kwietniu 1,1 proc. (ogółem dla całej sprzedaży 11,9 proc.). Jest to dwa razy więcej niż jeszcze w styczniu, kiedy to udział e-commerce stanowił 0,6 proc.

O ile klienci byli gotowi i skłonni kupować on-line, o tyle sprzedawcy nie byli przygotowani na tak gwałtowny wzrost zamówień. Braki w asortymencie, wydłużony czas oczekiwania (nawet 1,5 miesiąca) i trudności w realizacji przyjętych zamówień zaskoczyły konsumentów. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, detaliści podjęli działania, aby zwiększyć wydajność kanału sprzedaży on-line lub – widząc popyt – w ogóle rozpocząć w nim sprzedaż.

Wprowadzili możliwość korzystania z różnych modeli dostaw: Click&Collect, Click&Deliver, obsługi przez dedykowanych szoperów, wysyłki kurierem lub do paczkomatu czy lodówkomatu. Dotyczy to różnego rodzaju sklepów z asortymentem FMCG – zaczynając od hipermarketów i supermarketów, poprzez dyskonty, sklepy convenience i osiedlowe. W każdym z wyżej wymienionych modeli skomplikowany łańcuch dostaw stawia przed sprzedawcami inne wyzwania.

– W DS Smith znamy te trudności i pomagamy firmom z segmentu e-grocery w osiągnięciu doskonałości operacyjnej i logistycznej dzięki użyciu odpowiednich opakowań. Właściwe rozwiązanie usprawnia proces pakowania, dostawy, oszczędza miejsce w magazynie i odpowiednio zabezpiecza produkty. To w efekcie przekłada się na pozytywne doświadczenia klienta i wspiera zrównoważony rozwój. Wiedząc pod jaką presją czasu działają nasi klienci, przygotowaliśmy innowacyjny zestaw opakowań, które są gotowe do natychmiastowego użycia – komentuje Mariusz Siwecki, Business Development Manager E-Commerce & Retail, DS Smith Polska.

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

Opakowania i etykiety

spot_img
spot_img
spot_img

Ankieta

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez naszą redakcję. Zawsze warto wiedzieć więcej. Wyniki prezentowanych ankiet są publikowane na WWW lub w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional.

Dziękujemy za Twój czas!

Czy sztuczna inteligencja (AI) dla poligrafii to szansa czy zagrożenie?