Druk etykiet szansą na biznes w czasach Covid-19

Kilkudziesięciu obecnych i potencjalnych użytkowników rozwiązań Konica Minolta, a także jej partnerzy biznesowi, wzięło udział w zorganizowanym przez tę firmę spotkaniu online „Druk etykiet szansą na biznes w czasach Covid-19”. Było ono kolejną już w ostatnim czasie inicjatywą firmy, zrealizowaną z myślą o jej klientach w sposób zdalny

- Reklama -

W miesiącach pełnych obostrzeń i ograniczeń związanych z pandemią, firma zorganizowała m.in. cykl webinariów na temat zarządzania barwą, a także przeprowadziła liczne prezentacje sprzętu zainstalowanego w warszawskim Centrum Pokazowym Konica Minolta.

Te ostatnie zaowocowały m.in. nowym kontraktem na maszynę do druku etykiet w trybie z roli na rolę – AccurioLabel 230. O tych aspektach działalności, realizowanej przez firmę w ostatnim czasie, ale też o szansach, jakie w niełatwej sytuacji rynkowej niesie ze sobą druk etykiet w technologii cyfrowej, mówili podczas spotkania: Marcin Zaporowski – Professional Printing Key Account Manager i Anastasiya Yavorska – Koordynator Centrum Pokazowego.

„Gdy wieją wichry zmian, jedni budują mury, inni stawiają wiatraki”

Marcin Zaporowski

Tym chińskim przysłowiem rozpoczął swoją prezentację Marcin Zaporowski, próbując odpowiedzieć na zadawane sobie przez wielu przedsiębiorców pytania: jaki kierunek działania wybrać?

Na którym segmencie się skoncentrować? Czy obecną sytuację należy traktować w kontekście zagrożenia, a może szansy?

Nawiązał przy tym do wpływu panującej w skali globalnej pandemii na sytuację branży poligraficznej.

Przytoczył szereg danych liczbowych, m.in. wskazujących na bardzo duże zróżnicowanie w poszczególnych segmentach przemysłu drukarskiego: „Okazało się, że w połowie kwietnia, a więc okresie ostrych obostrzeń w niemal wszystkich regionach dotkniętych koronawirusem, druk opakowań i etykiet miał się bardzo dobrze, zwłaszcza na tle produkcji akcydensowej, która w szczególnym stopniu ucierpiała np. na zamknięciu lokali gastronomicznych, galerii handlowych czy ograniczeniach w podróżowaniu.

Po raz kolejny potwierdziło się, przytaczane także podczas naszych wcześniejszych spotkań z klientami, określenie „Świata VUCA”, w jakim przyszło nam żyć. Świata, którego funkcjonowanie determinują: zmienność, niepewność, złożoność i niejasność, gdzie liczy się bycie elastycznym i zwinnym w działaniu. Pandemia uświadomiła nam to bardzo dobitnie”.

„W nowym świecie to nie większa ryba zjada tę mniejszą, ale szybsza – wolniejszą”

To kolejny cytat, tym razem autorstwa Klausa Schwaba – założyciela i dyrektora wykonawczego Światowego Forum Ekonomicznego, przytoczony podczas prezentacji Marcina Zaporowskiego w kontekście szans, jakie – w obliczu zachodzących globalnie zmian – niesie ze sobą produkcja etykiet w technologii cyfrowej.

Prelegent podał dane na temat systematycznych wzrostów na światowym rynku zadrukowanych etykiet, rynku opakowań oraz zużycia etykiet w Polsce, jak również stopniowego wzrostu popularności technologii cyfrowej: „Według danych organizacji FINAT, zaledwie 5% właścicieli marek nie bierze pod uwagę druku cyfrowego w swoich planach związanych ze zlecaniem usług druku etykiet w roku 2020 – mówił Marcin Zaporowski…

Dla tych, którzy nie mieli okazji uczestniczyć w tej edycji Webinarium, firma Konica Minolta udostępnia możliwość obejrzenia do 23 czerwca dokładnie klikając TUTAJ!

Więcej w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

Opakowania i etykiety

spot_img
spot_img
spot_img

Ankieta

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez naszą redakcję. Zawsze warto wiedzieć więcej. Wyniki prezentowanych ankiet są publikowane na WWW lub w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional.

Dziękujemy za Twój czas!

Czy sztuczna inteligencja (AI) dla poligrafii to szansa czy zagrożenie?