Czas na RFID w etykiecie

9 grudnia br. firma Mark Andy zorganizowała kolejne już w tym roku spotkania online ze swoimi klientami z całego świata. Tym razem dwa webinaria, których partnerem była firma Avery Dennison, zostały  poświęcone zastosowaniu technologii RFID w produkcji etykiet. W wydarzeniach (odbywających się w języku polskim w sesji porannej i angielskim w popołudniowej) wzięło udział około 250 osób z całego świata. Webinaria spotkały się z dużym zainteresowaniem uczestników, którzy zadawali wiele pytań w trakcie ich trwania, jak też po zakończeniu.

Oba spotkania rozpoczęła Lena Chmielewska-Bontron, Marketing Manager Mark Andy Europe: „Tym razem chcemy Państwu przybliżyć coraz bardziej popularną na świecie, również w Polsce technologię RFID, produkty z gamy „etykiet inteligentnych”, a także maszyny Mark Andy i materiały Avery Dennison, w których można ją wykorzystać”.

Przedstawiła również prelegentów: z ramienia Avery Dennison prezentacje prowadzili Robert Brania – Technical Sales Manager NEE w polskim oddziale firmy (w sesji polskojęzycznej) i Patrick Eichstaedt  – Director Sales, Industry Sales, EMEA Avery Dennison Intelligent Labels (w sesji anglojęzycznej). Firmę Mark Andy reprezentowali: Łukasz Chruśliński – Sales Manager, a także Grzegorz Rostkowski i Łukasz Kaczyński – operatorzy maszyn z warszawskiego centrum demonstracyjnego Mark Andy, gdzie w drugiej części webinarium odbywała się prezentacja modelu Evolution E5.

Robert Brania i Patrick Eichstaedt w swoich prezentacjach zatytułowanych „Odkrywanie świata  etykiet inteligentnych RFID” skoncentrowali się na rynku etykiet i perspektywach jego rozwoju, w które technologia RFID wpisana jest już od wielu lat. Jak podkreślali – jej rosnąca popularność sprawia, że coraz więcej wytwórców etykiet, również w Polsce szuka informacji na ten temat.

„Avery Dennison – mówił Robert Brania – posiada szeroką gamę produktów, którą określamy mianem „postępowej rodziny”, uwzględniających cyfrowe technologie identyfikacyjne. Należy do nich RFID, która gruntownie przekształca różne branże i otwiera przed nimi nowe możliwości. Dotyczą one także producentów i konwerterów etykiet. Avery Dennison jest obecnie największym globalnym dostawcą znaczników RFID. Dostosowujemy produkty do potrzeb różnych branż, by ich wydajność była jak największa w kontekście finalnych zastosowań. Cały rynek również podąża w tym kierunku, a nowe wyzwania wymuszają wręcz cyfryzację”.

Technologia RFID umożliwia odczyt i przesyłanie danych drogą radiową. W zależności od rodzaju znacznika (tzw. tagu) i umieszczonego w nim procesora znajduje ona zastosowanie obecnie w wielu różnych dziedzinach życia. Prelegenci wymienili niektóre z nich m.in. farmaceutyczną i opieki zdrowotnej. Tu RFID jest wykorzystywana w zakresie zarządzania zapasami, bezpieczeństwa pacjentów, ochrony marki i produktów, a także wydajności pracy i efektywności operacyjnej.

W motoryzacji technologia RFID pozwala na śledzenie i identyfikację części, automatyzację procesów, uwierzytelnianie i przeciwdziałanie fałszerstwom, a także zwiększenie wydajności działań. Jej zastosowanie w przemyśle spożywczym ma z kolei przede wszystkim zwiększyć bezpieczeństwo magazynowanej i sprzedawanej żywności, ale też zapobiegać jej marnowaniu. Kolejny przykład zastosowania RFID to logistyka.

Tu, jak podkreślano, niezmiernie ważne są precyzyjna inwentaryzacja czy efektywność dystrybucji w całym procesie, a także przejrzystość łańcucha dostaw. Prelegent wspomniał jednocześnie, że obecny czas pandemii także przyczynia się do szerszego zastosowania rozwiązań bazujących na tej technologii: „Specjalny znacznik NFC dodany do zestawu testowego pozwala na uzyskanie w czasie rzeczywistym bezpiecznych, wiarygodnych i poufnych danych o wynikach testu na Covid-19”… Więcej na łamach czasopisma.

Źródło: Mark Andy

Tylko dla ciebie

spot_img

Partnerzy portalu

Aktualności

Opakowania i etykiety

spot_img
spot_img
spot_img

Ankieta

Zapraszamy do udziału w ankietach przygotowanych przez naszą redakcję. Zawsze warto wiedzieć więcej. Wyniki prezentowanych ankiet są publikowane na WWW lub w czasopiśmie Świat Poligrafii Professional.

Dziękujemy za Twój czas!

Czy sztuczna inteligencja (AI) dla poligrafii to szansa czy zagrożenie?

Więcej