Optymalizacja, automatyzacja i standaryzacja stały się już powszechne w obszarze drukowania. Nie wyróżniamy przy tym żadnej technologii. O tyle w introligatorni dzieje się również wiele.
Od dawna możemy wszystkie procesy podpiąć w chmurę, ale czy rzeczywiście z tego korzystamy? Co to znaczy drukarnia cyfrowa? Czy technologia druku cyfrowego jest standardem, który całkowicie zmieni postrzeganie drukowania? To tylko niektóre tematy poruszane w naszej rozmowie, w której powracamy do zeszłorocznej edycji targów DRUPA.
Nasi goście Krzysztof Książek i Szymon Symonowicz z firmy Digiprint podsumowują targi DRUPA zwracając uwagę na obszary, które czasami nam po prostu umykają. Zapraszamy do wysłuchania niezwykle ciekawej rozmowy.
Zapraszamy Was do wysłuchania podcastu, którego premiera odbyła się w listopadzie w strefie TWOJE PREMIUM. Tam także możecie dzisiaj obejrzeć dodatkowe prezentacje, filmy i zdjęcia. Rejestracja do końca 2025 roku jest bezpłatna.
O naszych rozmówcach:
Krzysztof Książek. Ewidentny ewangelista technologii cyfrowych, pochłonięty poligrafią i przemysłem opakowaniowym. W ramach swoich specjalizacji na WAT (Elektronika i Telekomunikacja) oraz WSISIZ (Informatyczne Techniki Zarządzania) ugruntował swoją wiedzę inżynierską na temat hi-tech, która pozwoliła mu precyzyjnie określić wizję cyfryzacji. Realizuje ją przez blisko 20-letnią obecność w biznesie B2B, konsultując budowy kolejnych zakładów produkcyjnych i dostarczając do nich cyfrowe technologie optymalizujące ekonomikę produkcji konwencjonalnych. Przemysł poligraficzny, wykorzystanie tam druku cyfrowego, a w szczególności cyfrowe sztancowanie to główny obszar specjalizacji zawodowej Krzysztofa, którą od 15 lat realizuje w strukturach Digiprint. W tej chwili główne aspiracje upatruje w zastosowaniu i popularyzacji laserowej technologii sztancowania kartonu i tektury falistej w przetwórstwie opakowaniowym. Prywatnie docenia każdy możliwy bliski kontakt z naturą i zielenią, pływając, zjeżdżając, grając jak i szwendając się.
Szymon Symonowicz jest absolwentem Poligrafii na Politechnice Warszawskiej oraz Zarządzania Projektami w Szkole Głównej Handlowej. W branży poligraficznej od 20 lat. Najpierw jako pracownik różnego rodzaju firm poligraficznych takich jak drukarnie fleksograficzne, gazetowe, offsetowe oraz web-to-print na stanowiskach kierowniczych, jak również od strony dostawców rozwiązań dla poligrafii (firmy Esko jak i obecnie Digiprint). W firmie Digiprint od 6,5 roku zajmuje się rozwojem i koordynacją sprzedaży takich produktów jak HP Indigo oraz HP Inkjet, Scodix, Esko, GM i Atexco VegaPress oraz wprowadzaniem nowych produktów na rynek.
online
Digiprint, Krzysztof Książek, Szymon Symonowicz